Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference abstracts › Research › peer-review
К вопросу об обучении взаимодействию с различными участниками переводческого процесса при последовательном переводе. / Алексейцева, Татьяна Александровна.
Герценовские чтения. Иностранные языки: сборник научных трудов. СПб. : Издательство РГПУ им. А.И. Герцена, 2020. p. 226-229.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference abstracts › Research › peer-review
}
TY - CHAP
T1 - К вопросу об обучении взаимодействию с различными участниками переводческого процесса при последовательном переводе
AU - Алексейцева, Татьяна Александровна
PY - 2020
Y1 - 2020
N2 - This paper is about negotiating the role of consecutive interpreter with other players of the communicative process. Case study approach can help students to get more involved in the decision making and learn to weigh their options and consequences.
AB - This paper is about negotiating the role of consecutive interpreter with other players of the communicative process. Case study approach can help students to get more involved in the decision making and learn to weigh their options and consequences.
KW - последовательный перевод
KW - межкультурная коммуникация
KW - метод кейсов
UR - https://expose.gpntbsib.ru/expose/vnp-7cc01901/book/%D0%932020-26060137721750
M3 - тезисы в сборнике материалов конференции
SN - 978-5-8064-2913-2
SP - 226
EP - 229
BT - Герценовские чтения. Иностранные языки
PB - Издательство РГПУ им. А.И. Герцена
CY - СПб.
ER -
ID: 76909076