This study investigates the effectiveness of using various types of language expressive means in polycode texts. The semantic differential technique was used to reveal the differences in processing and evaluation of 49 advertising posters between teenagers and adult speakers of Russian.
Translated title of the contributionSUBJECTIVE SCORING OF ADVERTISING POSTERS BY RUSSIAN TEENAGERS AND ADULTS: A PSYCHOLINGUISTIC STUDY
Original languageRussian
Title of host publicationКогнитивные исследования языка
Subtitle of host publicationВып. № 3 (46): Язык и мышление в эпоху глобальных перемен : материалы Международной научной конференции по когнитивной лингвистике. 2–4 июня 2021 г.
Place of PublicationМосква – Тамбов – Нижний Новгород
PublisherФлинта
Pages358-362
ISBN (Electronic)978-5-89016-442-1
ISBN (Print)978-5-9765-4606-6 (Вып. № 3 (46)
StatePublished - Apr 2021
EventМеждународная научная конференция по когнитивной лингвистике "Язык и мышление в эпоху глобальных перемен" - Нижегородский государственный лингвистический университет им. Н.А. Добролюбова , Нижний Новгород, Russian Federation
Duration: 2 Jun 20214 Jun 2021
https://ralkconfnn.lunn.ru/

Conference

ConferenceМеждународная научная конференция по когнитивной лингвистике "Язык и мышление в эпоху глобальных перемен"
Abbreviated title«Язык и мышление в эпоху глобальных перемен»
Country/TerritoryRussian Federation
CityНижний Новгород
Period2/06/214/06/21
Internet address

    Research areas

  • advertising poster, language expressive means, advertising perception, semantic differential

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

ID: 77022325