The article substantiates the possibility of using the verbal-visual semantic unity, represented by the texts of the culture of various sign systems and possessing semantic dominants universal for linguoculture, undergoing semiotic transformation / transfer of meanings when teaching Russian as a foreign language.
Translated title of the contributionVeral-visual sense unity as the basis of perception of linguoculture at training Russian as a foreign language (on the material of culture of canon)
Original languageRussian
Title of host publicationАктуальные проблемы преподавания филологических дисциплин
Subtitle of host publicationМатериалы докладов XXV международной научно-методической конференции
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Pages229-233
ISBN (Print)9785793718165
StatePublished - Feb 2020
EventXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин": Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна", Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 8 Feb 20208 Feb 2020
Conference number: XXV

Conference

ConferenceXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин"
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period8/02/208/02/20

    Research areas

  • linguistic culture, cultural texts, semantic dominants, verbal-visual semantic unity, semiotic transformation / transfer of meanings

ID: 52304119