Standard

Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение. / Вознесенская, Ирина Михайловна; Колесова, Дарья Владимировна; Хорохордина, Ольга Витальевна; Шкурина, Наталья Васильевна.

XLV Международная филологическая научная конференция: Тезисы докладов. СПб : Издательство Санкт-Петербургского университета, 2016. p. 102-103.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference abstractsResearchpeer-review

Harvard

Вознесенская, ИМ, Колесова, ДВ, Хорохордина, ОВ & Шкурина, НВ 2016, Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение. in XLV Международная филологическая научная конференция: Тезисы докладов. Издательство Санкт-Петербургского университета, СПб, pp. 102-103, 45th International Philological Conference , Санкт-Петербург, Russian Federation, 14/03/16.

APA

Вознесенская, И. М., Колесова, Д. В., Хорохордина, О. В., & Шкурина, Н. В. (2016). Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение. In XLV Международная филологическая научная конференция: Тезисы докладов (pp. 102-103). Издательство Санкт-Петербургского университета.

Vancouver

Вознесенская ИМ, Колесова ДВ, Хорохордина ОВ, Шкурина НВ. Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение. In XLV Международная филологическая научная конференция: Тезисы докладов. СПб: Издательство Санкт-Петербургского университета. 2016. p. 102-103

Author

BibTeX

@inbook{da6f356bc4d9437abb07f2796dc2e1af,
title = "Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение",
abstract = "The article deals with the questions related to typology of text. It clarifies the concept of {"}text type{"} as related to the concept of {"}speech genre{"}. It analyses three types of text - explanation, argumentation, and instruction. All of them refer to the mental sphere of human activity, which, on the one hand, unites them within one group of cognitive-voluntive texts, and on the other, juxtaposes them with description and narration. We consider the substantial and intentional bases of these texts, the method of presentation, and specific language tools as stable characteristics peculiar to each type. The problems discussed in the article correspond to the linguo-didactic task of developing text types for understanding and speech production.",
keywords = "type of text, speech genre, explanation, argumentation, instruction.",
author = "Вознесенская, {Ирина Михайловна} and Колесова, {Дарья Владимировна} and Хорохордина, {Ольга Витальевна} and Шкурина, {Наталья Васильевна}",
note = "КОГНИТИВНО-ВОЛЮНТИВНЫЕ ТИПЫ ТЕКСТА: СОДЕРЖАТЕЛЬНО-ИНТЕНЦИОНАЛЬНОЕ НАПОЛНЕНИЕ И ЯЗЫКОВОЕ ВОПЛОЩЕНИЕ // XLV Международная филологическая научная конференция Санкт-Петербург, 14-21 марта 2016 г. Тезисы докладов. 2016. С. 102-103; XLV Международная филологическая научная конференция ; Conference date: 14-03-2016 Through 21-03-2016",
year = "2016",
language = "русский",
pages = "102--103",
booktitle = "XLV Международная филологическая научная конференция",
publisher = "Издательство Санкт-Петербургского университета",
address = "Российская Федерация",
url = "http://conference-spbu.ru/conference/32, http://conference-spbu.ru/en/conference/32",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение

AU - Вознесенская, Ирина Михайловна

AU - Колесова, Дарья Владимировна

AU - Хорохордина, Ольга Витальевна

AU - Шкурина, Наталья Васильевна

N1 - КОГНИТИВНО-ВОЛЮНТИВНЫЕ ТИПЫ ТЕКСТА: СОДЕРЖАТЕЛЬНО-ИНТЕНЦИОНАЛЬНОЕ НАПОЛНЕНИЕ И ЯЗЫКОВОЕ ВОПЛОЩЕНИЕ // XLV Международная филологическая научная конференция Санкт-Петербург, 14-21 марта 2016 г. Тезисы докладов. 2016. С. 102-103

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - The article deals with the questions related to typology of text. It clarifies the concept of "text type" as related to the concept of "speech genre". It analyses three types of text - explanation, argumentation, and instruction. All of them refer to the mental sphere of human activity, which, on the one hand, unites them within one group of cognitive-voluntive texts, and on the other, juxtaposes them with description and narration. We consider the substantial and intentional bases of these texts, the method of presentation, and specific language tools as stable characteristics peculiar to each type. The problems discussed in the article correspond to the linguo-didactic task of developing text types for understanding and speech production.

AB - The article deals with the questions related to typology of text. It clarifies the concept of "text type" as related to the concept of "speech genre". It analyses three types of text - explanation, argumentation, and instruction. All of them refer to the mental sphere of human activity, which, on the one hand, unites them within one group of cognitive-voluntive texts, and on the other, juxtaposes them with description and narration. We consider the substantial and intentional bases of these texts, the method of presentation, and specific language tools as stable characteristics peculiar to each type. The problems discussed in the article correspond to the linguo-didactic task of developing text types for understanding and speech production.

KW - type of text, speech genre, explanation, argumentation, instruction.

UR - https://conference-spbu.ru/files/local/CMS_File/h0000/2465/2465.pdf?1457974380

UR - https://elibrary.ru/item.asp?id=25708449

M3 - тезисы в сборнике материалов конференции

SP - 102

EP - 103

BT - XLV Международная филологическая научная конференция

PB - Издательство Санкт-Петербургского университета

CY - СПб

T2 - XLV Международная филологическая научная конференция

Y2 - 14 March 2016 through 21 March 2016

ER -

ID: 99903700