Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference abstracts › Research › peer-review
Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение. / Вознесенская, Ирина Михайловна; Колесова, Дарья Владимировна; Хорохордина, Ольга Витальевна; Шкурина, Наталья Васильевна.
XLV Международная филологическая научная конференция: Тезисы докладов. СПб : Издательство Санкт-Петербургского университета, 2016. p. 102-103.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference abstracts › Research › peer-review
}
TY - CHAP
T1 - Когнитивно-волюнтивные типы текста: содержательно-интенциональное наполнение и языковое воплощение
AU - Вознесенская, Ирина Михайловна
AU - Колесова, Дарья Владимировна
AU - Хорохордина, Ольга Витальевна
AU - Шкурина, Наталья Васильевна
N1 - КОГНИТИВНО-ВОЛЮНТИВНЫЕ ТИПЫ ТЕКСТА: СОДЕРЖАТЕЛЬНО-ИНТЕНЦИОНАЛЬНОЕ НАПОЛНЕНИЕ И ЯЗЫКОВОЕ ВОПЛОЩЕНИЕ // XLV Международная филологическая научная конференция Санкт-Петербург, 14-21 марта 2016 г. Тезисы докладов. 2016. С. 102-103
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - The article deals with the questions related to typology of text. It clarifies the concept of "text type" as related to the concept of "speech genre". It analyses three types of text - explanation, argumentation, and instruction. All of them refer to the mental sphere of human activity, which, on the one hand, unites them within one group of cognitive-voluntive texts, and on the other, juxtaposes them with description and narration. We consider the substantial and intentional bases of these texts, the method of presentation, and specific language tools as stable characteristics peculiar to each type. The problems discussed in the article correspond to the linguo-didactic task of developing text types for understanding and speech production.
AB - The article deals with the questions related to typology of text. It clarifies the concept of "text type" as related to the concept of "speech genre". It analyses three types of text - explanation, argumentation, and instruction. All of them refer to the mental sphere of human activity, which, on the one hand, unites them within one group of cognitive-voluntive texts, and on the other, juxtaposes them with description and narration. We consider the substantial and intentional bases of these texts, the method of presentation, and specific language tools as stable characteristics peculiar to each type. The problems discussed in the article correspond to the linguo-didactic task of developing text types for understanding and speech production.
KW - type of text, speech genre, explanation, argumentation, instruction.
UR - https://conference-spbu.ru/files/local/CMS_File/h0000/2465/2465.pdf?1457974380
UR - https://elibrary.ru/item.asp?id=25708449
M3 - тезисы в сборнике материалов конференции
SP - 102
EP - 103
BT - XLV Международная филологическая научная конференция
PB - Издательство Санкт-Петербургского университета
CY - СПб
T2 - XLV Международная филологическая научная конференция
Y2 - 14 March 2016 through 21 March 2016
ER -
ID: 99903700