The article deals with the genre features of the presentation letter, considers the sphere of it’s functioning, characterizes the types and linguistic features of the presentation letters.
Translated title of the contributionThe presentation letter as the genre of modern business communication
Original languageRussian
Title of host publicationИзучение и преподавание русской словесности в эпоху языковой глобализации
Subtitle of host publicationМатериалы докладов и сообщений XXIII международной научно-методической конференции
EditorsН.Т. Свидинская
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Pages15-19
ISBN (Print)9785793715409
StatePublished - 2018
EventИзучение и преподавание русской словесности в эпоху языковой глобализации: XXIII Международная научно-методическая конференция - СПБГУПТД, СПб, Russian Federation
Duration: 6 Feb 20186 Feb 2018
Conference number: СПБГУПТД
http://sutd.ru/novosti_i_obyavleniya/announces/13196/

Conference

ConferenceИзучение и преподавание русской словесности в эпоху языковой глобализации
Country/TerritoryRussian Federation
CityСПб
Period6/02/186/02/18
Internet address

    Research areas

  • presentation-letter, business communication, genre, language features, advertising, information, image functions

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

ID: 35158434