The development of digital technologies in the field of neural networks and artificial intelligence makes it possible to create media products whose authenticity of origin is difficult to determine without special cybersecurity tools. There is a need for moral and legal regulation, since the creation of deepfakes can become an instrument of deception, fakes and fraud.
Translated title of the contributionTHE PROBLEM OF ETHICAL VERIFICATION: FROM FAKE TO DEEPFAKE
Original languageRussian
Title of host publicationКоммуникативные стратегии информационного общества
Subtitle of host publicationТруды XIII Международной научно-теоретической конференции. 22–23 октября 2021 г.
EditorsО.Д. Шипунова
Place of PublicationСанкт-Петербург
PublisherИздательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета
Pages96-98
StatePublished - Nov 2021
EventКоммуникативные стратегии информационного общества.: XIII Международная научно-теоретическая конференция - Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 22 Oct 202123 Oct 2021
Conference number: XIII

Conference

ConferenceКоммуникативные стратегии информационного общества.
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period22/10/2123/10/21

ID: 90512327