Key factor in the success of the company's digital transformation is a high level of digital culture. The article discusses the content of the term “digital culture", the difference of digital competencies as the basis of digital culture at different levels of management, the problems of formation of universal digital competencies.
Translated title of the contributionDIGITAL COMPETENCE AS A BASIS FOR DIGITAL CULTURE
Original languageRussian
Title of host publicationУстойчивое развитие: общество и экономика
Subtitle of host publicationМатериалы VI Международной научно-практической конференции
EditorsСергей Белозеров, Дмитрий Колесов, Александр Лякин
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского университета
Pages235-238
ISBN (Electronic)9785288059773
StatePublished - 2019
EventVI Международная научно-практическая конференция «Устойчивое развитие: общество и экономика» - St Petersburg State University, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 28 Feb 20191 Mar 2019
Conference number: VI
http://hdl.handle.net/11701/16537

Conference

ConferenceVI Международная научно-практическая конференция «Устойчивое развитие: общество и экономика»
Abbreviated titleУстойчивое развитие: общество и экономика
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period28/02/191/03/19
Internet address

    Research areas

  • digital competencies, Digital culture, digital transformation, levels of digital culture

ID: 50561882