Documents

Digitalization of media has created a new environment of public consciousness, which has become a source of xenophobias in politics and culture.
Media and network communities in the face of uncertain global development
are turning into the channel for distribution of xenophobias. The new environment is changing the usual strategies of political propaganda. Moreover, political propaganda in journalism is interpreted as the expression of the socio-political position of the mass communication subjects.
Translated title of the contributionCommunicative aggressions and political promotion strategies
Original languageRussian
Title of host publicationКоммуникативные стратегии СМИ: теоретические подходы и новые реалии
Subtitle of host publicationСборник материалов научно-практической конференции кафедры журналистики
EditorsО. Н. Савинова
Place of PublicationНижний Новгород
PublisherИздательство Нижегородского государственного университета им. Н.И. Лобачевского
Pages13-21
StatePublished - Mar 2020
EventКоммуникативные стратегии СМИ: теоретические подходы и новые реалии - Национальный исследовательский Нижегородский государственный университет им. Н. И. Лобачевского. Институт филологии и журналистики ННГУ., Нижний Новгород, Russian Federation
Duration: 12 Mar 202013 Mar 2020
http://zhur-unn@yandex.ru

Conference

ConferenceКоммуникативные стратегии СМИ: теоретические подходы и новые реалии
Country/TerritoryRussian Federation
CityНижний Новгород
Period12/03/2013/03/20
Internet address

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities (miscellaneous)
  • Sociology and Political Science

    Research areas

  • media environment, political propaganda, phobias, communicative aggression, mass media, network communities

ID: 52271242