Stable Marketing Cooperation in a Differential Game for an Oligopoly

Mario A. Garcia-Meza, Ekaterina Viktorovna Gromova, Jose Daniel Lopez-Barrientos

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийглава/разделнаучнаярецензирование

Аннотация

In this chapter, we develop a dynamic model of an oligopoly playing an advertising game of goodwill accumulation with random terminal time. The goal is to find a cooperative solution that is time-consistent, considering a dynamic accumulation of goodwill with depreciation for a finite number of firms.
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииGame Theoretic Analysis
РедакторыLeon A. Petrosyan , David Wing Kay Yeung
ИздательWORLD SCIENTIFIC PUBL CO PTE LTD
Глава17
Страницы377-394
ISBN (электронное издание)9789811202025
ISBN (печатное издание)9789811202001
DOI
СостояниеОпубликовано - окт 2019

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Stable Marketing Cooperation in a Differential Game for an Oligopoly». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

  • Цитировать

    Garcia-Meza, M. A., Gromova, E. V., & Daniel Lopez-Barrientos, J. (2019). Stable Marketing Cooperation in a Differential Game for an Oligopoly. В L. A. Petrosyan , & D. W. K. Yeung (Ред.), Game Theoretic Analysis (стр. 377-394). WORLD SCIENTIFIC PUBL CO PTE LTD. https://doi.org/10.1142/9789811202018_0017