Modern Russian legislation and regulation in advertising and advertising trends

Переведенное название: Современное российское законодательство и регулирование в рекламе и рекламные тренды

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийглава/разделнаучнаярецензирование

Аннотация

This chapter describes the dynamics of the development and the current state of the advertising industry in the Russian Federation from 2000 to 2019. Using an historical and discursive approach that takes into account socioeconomic factors, the authors systematically consider the legislative regulation of advertising in the Russian Federation that represent the main state institutions that oversee compliance with advertising legislation. In addition to the description of control and supervision by state bodies, the chapter provides a brief description of self-regulatory institutions of the Russian advertising industry and shows the dynamics of their influence. The chapter gives a brief description of the key players in the Russian advertising market that represent Russian associations of advertising producers. Based on industry analytics as well as state and departmental statistics, the structural parameters and dynamics of the Russian advertising market in cost and financial indicators are shown. A separate section of the chapter is devoted to the latest trends in the advertising market of the Russian Federation and the most striking projects of recent years. Technologically, the trends are in line with world trends—with a significant increase in online advertising and online video, the transition to mobile platforms, the use of gamification technologies when interacting with a consumer of advertising content, and the algorithm for targeting content on social networks. The authors emphasize the growth of consumer resistance to direct advertising and note the growing interest in native advertising.
Переведенное названиеСовременное российское законодательство и регулирование в рекламе и рекламные тренды
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииStrategic Communications in Russia
Подзаголовок основной публикацииPublic Relations and Advertising
РедакторыKaterina Tsetsura
Место публикацииLondon
ИздательTaylor & Francis
Глава7
Страницы100-121
Число страниц22
ISBN (электронное издание)9781003018926
ISBN (печатное издание)9780367893927
DOI
СостояниеОпубликовано - 8 сен 2020

Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)
  • Бизнес, управление и бухгалтерский учет (все)
  • Экономика, эконометрия, и финансы (все)
  • Социальные науки (все)

Ключевые слова

  • реклама
  • российская реклама
  • рекламный рынок россии
  • правовое регулирование рекламы

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Современное российское законодательство и регулирование в рекламе и рекламные тренды». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать