Introduction of Mathematical Methods in Teaching Humanities Students

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборнике материалов конференциинаучнаярецензирование

Аннотация

The article considers the forms and methods of applying graph modeling in the teaching of students of social and humanitarian specialties. A course of graph modeling methods was read to the students of "Social Educator" specialty. The main goal of this project is to develop and consolidate the skills of structuring the problem, establishing links between the elements of the structure. As a test work, students should build a graph model of the problem they considered in their graduate work. The article gives examples of the most interesting test papers. The result of this approach was a clear statement of the purpose and objectives of the graduate work, the choice of the optimal method for its solution, a system analysis of the results obtained.
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the 2nd International Conference on Education Science and Social Development (ESSD 2019)
РедакторыAlla Belousova
ИздательAtlantis Press
Страницы88-91
Число страниц4
ISBN (печатное издание)9789462527584
СостояниеОпубликовано - июл 2019
Событие2019 the 2nd International Conference on Education Science and Social Development - Changsha, Changsha, Китай
Продолжительность: 20 июл 201921 июл 2019
Номер конференции: 2
http://www.essd-2019.com/

Серия публикаций

НазваниеASSEHR
Том298
ISSN (печатное издание)2352-5398

конференция

конференция2019 the 2nd International Conference on Education Science and Social Development
Сокращенный заголовокESSD 2019
Страна/TерриторияКитай
ГородChangsha
Период20/07/1921/07/19
Адрес в сети Интернет

Fingerprint

Подробные сведения о темах исследования «Introduction of Mathematical Methods in Teaching Humanities Students». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать