Effectiveness of Propaganda Influence: Methodology and Challenges of the Internet Space

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборнике материалов конференциинаучнаярецензирование

Аннотация

The article analyzes the efficiency criteria that underlie on a number of theoretical and methodological approaches. The history of this research question goes back more than a decade. At the same time, the conditions of the digital environment require a transformation of the evaluation effectiveness of propaganda content. Also, it has a connection with the peculiarities of communication processes in the Internet space.
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the 2020 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2020
РедакторыS. Shaposhnikov, L. Sharakhina
ИздательInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Страницы46-49
Число страниц4
ISBN (электронное издание)9781728164410
ISBN (печатное издание)9781728164410
DOI
СостояниеОпубликовано - 1 апр 2020

Серия публикаций

НазваниеProceedings of the 2020 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2020

Предметные области Scopus

  • Информационные системы и управление
  • Связь
  • Компьютерные сети и коммуникации
  • Социология и политические науки

Ключевые слова

  • Internet propaganda
  • computational propaganda
  • digital technologies
  • participatory propaganda
  • social media networks

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Effectiveness of Propaganda Influence: Methodology and Challenges of the Internet Space». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать