Consumer information integration at pre-purchase: A discrete choice experiment

M. Deniz Dalman, Junhong Min

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийглава/разделнаучнаярецензирование

Аннотация

During the pre-purchase stage, consumers look for information in the external environment to verify marketers' claims, and by doing so, they are likely to encounter some reliable independent information such as consumer reports or technical reports. Using a Discrete Choice Experiment, this chapter shows that consumers use marketers' claims as reference points and record the independent information they encounter as either gain or loss. Moreover, consistent with Prospect Theory, losses loom larger than gains. However, the valuations of losses/gains do not differ for brands with different strengths.

Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииHandbook of Research on Organizational Transformations through Big Data Analytics
ИздательIGI Global
Страницы287-299
Число страниц13
ISBN (электронное издание)9781466672734
ISBN (печатное издание)1466672722, 9781466672727
DOI
СостояниеОпубликовано - 30 ноя 2014
Опубликовано для внешнего пользованияДа

Предметные области Scopus

  • Компьютерные науки (все)

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Consumer information integration at pre-purchase: A discrete choice experiment». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать