Competitive green vehicles assignment in transportation network Моделирование конкурентной маршрутизации экологически безопасных транспортных потоков на городской транспортной сети

Результат исследований: Научные публикации в периодических изданияхстатьярецензирование

Аннотация

Аннотация: Nowadays there is a lack of methodological tools for supporting decision makers in the sphere of motivation to use green vehicles by drivers and of available green capacity allocation. We study the problem of green and non-green traffic flow assignment in the network consisting of green and non-green routes. The analysis of competitive and cooperative frameworks is performed. We suggest an approach to green routes’ selection (defining the, so called, green subnetwork, which is fully loaded and provides smaller travel time for green vehicles under Wardrop and Nash traffic flow assignments). We also elicit explicit balancing conditions for the green subnetwork in case of parallel routes. Аннотация На сегодняшний день наблюдается серьезная нехватка методологических инструментов поддержки принимаемых решений по выделению на городской транспортной сети «зеленых» подсетей и стимулированию водителей использовать более экологически безопасные автомобили. Настоящая статья посвящена проблеме распределения
Язык оригиналарусский
Страницы (с-по)185-223
ЖурналУПРАВЛЕНИЕ БОЛЬШИМИ СИСТЕМАМИ: СБОРНИК ТРУДОВ
Том55
DOI
СостояниеОпубликовано - 2015

Ключевые слова

  • маршрутизация зеленых потоков
  • транспортная сеть
  • равновесие по Нэшу
  • равновесие по Вардропуgreen flows assignment
  • Transportation network
  • Nash equilibrium
  • Wardrop equilibrium

Цитировать