Theory of Semantic Field for Sentiment-Analysis of the Language of Specific Users' Group in Social Media (Case of Freelancer Groups)

Переведенное название: Теория семантического поля в сентимент-анализе специфики языка пользователей различных групп социальных медиа (на примере групп фрилансеров)

Anna Maltseva, Natalia Shilkina, Igor Tiomniy, Olesia Makhnytkina, Inna Lizunova

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборнике материалов конференциинаучнаярецензирование

Аннотация

In this article the description of an algorithm of a statement sentiment evaluation is done for the users' of social media language. We underline that statements of the natural language can be contradictory, emotionally complicated, ambiguous. It is the additional research task to detect the adequate formal criterion of the natural language statements ranging on t he scale 'posit ive - negative'. In the article the original decision of this problem on the base of the theory of the semantic field is described. The technique was tested in the All-Russian Scientific Research Institute of Labor of the Ministry of Labor and Social Protection of the Russian Federation for investigation of population opinion to the new forms of employment. Empirical base is more than 100 000 messages of users of thematical groups in VKontakte. Analysis with the accent on the parameters: subject of tonality, object of tonality, message tonality was done. The technique of research assumes the detection of words-markers that indicate the general message tonality. © 2019 FRUCT.
Переведенное названиеТеория семантического поля в сентимент-анализе специфики языка пользователей различных групп социальных медиа (на примере групп фрилансеров)
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикации25th Conference of Open Innovations Association FRUCT, FRUCT 2019
РедакторыValttery Niemi , Tatiana Tyutina
Место публикацииСША
ИздательInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Страницы204-210
Число страниц7
ISBN (электронное издание)978-952692440-3
ISBN (печатное издание)978-1-7281-2786-6
СостояниеОпубликовано - ноя 2019
Событие25th Conference of Open Innovations Association FRUCT, FRUCT 2019 - Helsinki, Финляндия
Продолжительность: 5 ноя 20198 ноя 2019

конференция

конференция25th Conference of Open Innovations Association FRUCT, FRUCT 2019
СтранаФинляндия
ГородHelsinki
Период5/11/198/11/19

Предметные области Scopus

  • Социальные науки (все)
  • Компьютерные науки (все)

Ключевые слова

  • social media
  • Sentiment analysis
  • semantic field

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Теория семантического поля в сентимент-анализе специфики языка пользователей различных групп социальных медиа (на примере групп фрилансеров)». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать