SYNERGY OF MULTILINGUALISM AND MULTICULTURALISM FROM THE PERSPECTIVE OF INTERNATIONALIZATION OF HIGHER POFESSIONAL EDUCATION.

Переведенное название: СИНЕРГИЯ МУЛЬТИЛИНГВИЗМА И МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛИЗМА В КОНТЕКСТЕ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИИ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Результат исследований: Научные публикации в периодических изданияхстатья

Аннотация

The article deals with the issue of internationalization of higher education, in particular, in the sphere of language pedagogy. The study is based on the materials of the research conducted within the framework of the academic mobility project exercised 2018-2019 in Saint Petersburg State University and in Harbin Institute of Technology (visited November, 2018). The process of internationalization is viewed through the prism of such intercultural communication concepts as multilingualism and multiculturalism and their influence on teaching and learning practices. In real life English as lingua franca is used by representatives of different linguistic and cultural identities to communicate with representatives of professional and academic communities for whom English is also a foreign language, thus teaching English as lingua franca requires professionals who are not native speakers possessing the experience of professional and intercultural communication in the English language rather than just native speakers’ language experience. The peculiarities of teaching in the above-mentioned universities were revealed with the help of questionnaires for both university teachers and students concerning learners’ practices in the digital environment. The authors set up the hypothesis that the results serve as an authentic manifestation of intercultural communication in students’ virtual activities in social networks and in browsing the Internet for relevant information both in Russia and China.
Переведенное названиеСИНЕРГИЯ МУЛЬТИЛИНГВИЗМА И МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛИЗМА В КОНТЕКСТЕ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИИ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Язык оригиналаанглийский
Страницы (с-по)517-530
Число страниц16
ЖурналJournal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
Том7
Номер выпуска4
СостояниеОпубликовано - дек 2019

Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)
  • Социальные науки (все)

Ключевые слова

  • internationalization of higher education, intercultural communication, multilingualism, multiculturalism, learners’ digital environment

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «СИНЕРГИЯ МУЛЬТИЛИНГВИЗМА И МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛИЗМА В КОНТЕКСТЕ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИИ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

  • Виды деятельности

    • 3 Посещение внешнего академического института

    Харбинский политехнический институт

    Мария Юрьевна Копыловская (Приглашенный исследователь), , Светлана Юрьевна Рубцова (Приглашенный исследователь), & Татьяна Евгеньевна Доброва (Приглашенный исследователь)

    12 ноя 201830 ноя 2018

    Деятельность: Посещение типов внешних институтовПосещение внешнего академического института

    Харбинский политехнический институт

    Татьяна Евгеньевна Доброва (Приглашенный исследователь), , Светлана Юрьевна Рубцова (Приглашенный исследователь), , Мария Юрьевна Копыловская (Приглашенный исследователь), & Liu Changyuan (Приглашенный исследователь)

    12 ноя 201830 ноя 2018

    Деятельность: Посещение типов внешних институтовПосещение внешнего академического института

    Харбинский политехнический институт

    Светлана Юрьевна Рубцова (Приглашенный исследователь), , Татьяна Евгеньевна Доброва (Приглашенный исследователь), , Мария Юрьевна Копыловская (Приглашенный исследователь), & Liu Changyuan (Приглашенный исследователь)

    12 ноя 201830 ноя 2018

    Деятельность: Посещение типов внешних институтовПосещение внешнего академического института

    Цитировать