Digital Humanities Competences Development in Various Learning Environment

Переведенное название: Развитие цифровых гуманитарных компетенций в различных образовательных средах

Результат исследований: Материалы конференцийиноерецензирование

Аннотация

Abstract
Abstract The research goals are studying and evaluating the application of Personal Meaning
Maps Methodology in museums’ visitors’ and university students’ learning, competencies, and
perception development. The study was conducted within the course “Museum Information Systems”,
implemented under the Program “Applied Informatics in Arts and Humanities...” of Saint
Petersburg State University. Forty-nine third-year bachelors (19–22 years old) took part in the
experiment.
The PMM performed the following functions: a methodology for assessing the development of students’ knowledge when studying a course during a semester (4 months), when visiting an exhibition in a multimedia centre of a Russian museum (2 hours), and also as a tool for implementing a comparative analysis of the obtained results Quantitative and qualitative analysis of the collected data showed that PMMs allow studying new knowledge of specialists in the field
of Digital Humanities.
Переведенное названиеРазвитие цифровых гуманитарных компетенций в различных образовательных средах
Язык оригиналаанглийский
Страницы20-32
Число страниц12
СостояниеОпубликовано - 28 июл 2021
СобытиеNew Educational Strategies in Modern Information Space - 2021 - Saint Petersburg, Российская Федерация
Продолжительность: 7 апр 20217 апр 2021
http://ceur-ws.org/Vol-2920/

конференция

конференцияNew Educational Strategies in Modern Information Space - 2021
Сокращенный заголовокNESinMIS-2021
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородSaint Petersburg
Период7/04/217/04/21
Адрес в сети Интернет

Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)

Ключевые слова

  • цифровые гуманитарные компетенции
  • цифровое образование, артхаусное кино, медиатизация общества, южнокорейский кинематограф, мировоззренческие дилеммы
  • семантические карты
  • межкультурные коммуникации
  • смешанное обучение
  • TPACK

Fingerprint

Подробные сведения о темах исследования «Развитие цифровых гуманитарных компетенций в различных образовательных средах». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать