Elderly population in modern Russia: Between work, education and health

Переведенное название: Пожилые в современной России: между занятостью, образованием и здоровьем

Irina Grigoryeva, Lyudmila Vidiasova, Alexandra Dmitrieva, Olga Sergeyeva

Результат исследований: Книги, отчёты, сборникикнига, в т.ч. монография, учебник

Аннотация

This book compares the wellbeing of older Russian adults in the EU, USA, China, Japan, and Russia. Through providing a general overview of population ageing, social, economic and IT-literacy among older Russian adults, it fills the gap in quality of life research in developing and transition societies. The topic is revealed in the context of the modern elderly's changing identity, their life plans, and intergenerational relations. The connection between ageism and sexism are identified and interpreted, thereby using comparative materials on different countries. The book discusses the issue of educating the elderly in a new direction-namely, the use of ICTs. It also presents the result of studies on pension reform discussions over social networks, which illuminate the social response to the political, social, and economic agenda. As such this book will be a valuable read to researchers specialized in aging, gender studies, quality of life studies, Russian studies, ICT adoption studies, and to those studying the social transformation of Russia, Eastern Europe, the BRICS countries, which face similar problems with aging.

Переведенное названиеПожилые в современной России: между занятостью, образованием и здоровьем
Язык оригиналаанглийский
ИздательSpringer Nature
Число страниц163
ISBN (электронное издание)9783319966199
ISBN (печатное издание)9783319966182
DOI
СостояниеОпубликовано - 8 янв 2019

Предметные области Scopus

  • Социальные науки (все)
  • Психология (все)
  • Медицина (все)

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Пожилые в современной России: между занятостью, образованием и здоровьем». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

  • Цитировать