Media Practices of Russian-Speaking Orthodox Jews: Women’s Groups and Rabbis’ Blogs on Facebook and Instagram

Переведенное название: Медиапрактики русскоязычных ортодоксальных евреев:: женские группы и равинские блоги в Facebook и Instagram

Результат исследований: Научные публикации в периодических изданияхстатьярецензирование

Аннотация

This article focuses on the media practices of Russian-speaking Orthodox Jews seeking patterns of observance relevant to secular
modernity. The author applies the conceptual framework of “communicative figurations” to describe the process of everyday Torah observance in post-Soviet countries, Israel, the United States,
and Western Europe. Empirical research on media repertoires reveals that members of post-Soviet Orthodox communities use Facebook and Instagram to maintain closed women’s groups and rabbis’ blogs focused on observance. Women’s groups frame everyday
observance in terms of modesty, family purity, the kosher home,
and the like. Personal rabbis’ blogs introduce practices of “digital
Judaism” that include Torah lessons, the daily page of the Talmud,
question and answer exchanges, and so forth. Content-based textual analyses uncover thematic intersections, the circulation of stories, and reciprocal hyperlinks between both types of groups. The
media practices of women’s groups and rabbis’ blogs link the local
Russian-speaking Jewish communities with a transnational Orthodox constellation.
Переведенное названиеМедиапрактики русскоязычных ортодоксальных евреев:: женские группы и равинские блоги в Facebook и Instagram
Язык оригиналаанглийский
Страницы (с-по)44-69
ЖурналState, Religion and Church
Том8
Номер выпуска1
СостояниеОпубликовано - 2021

Предметные области Scopus

  • Социальные науки (все)

Ключевые слова

  • Russian-speaking Jews, Orthodox Jews, communicative figuration, closed Facebook groups for Orthodox Jewish women, rabbis’ blogs, Facebook, Instagram, digital Judaism

Fingerprint

Подробные сведения о темах исследования «Медиапрактики русскоязычных ортодоксальных евреев: женские группы и равинские блоги в Facebook и Instagram». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

Цитировать