Communication Strategies of Megacities in the New Digital Reality

Переведенное название: Коммуникативные стратегии мегаполисов в новой цифровой реальности

Результат исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборнике материалов конференции

1 Цитирования (Scopus)
43 Загрузки (Pure)

Аннотация

The context of the network society, glokalization and the rapid development of digital technologies contribute to the emergence of mega-cities brands acting on the basis on the new digital communications reality. Digital city branding is realized by an interplay of the multitude of actors both institutional and non-institutional. As a result, territorial brands are created with the participation of digital stakeholders. Prominent scholars: F. Kotler, M. Kavaratzis, K. Deanie, A. Middleton and others note the urgent need to rethink the communicative strategies of the megalopolises and the role of digital stakeholders of territorial entities in the network society. Stakeholders should be seen as an active group of communicative actors who can motivate and involve in the process of building a city brand. The article analyzes the features, technologies and methods of interaction with stakeholders in the process of building a territorial brand in conditions of the digital society.

Переведенное названиеКоммуникативные стратегии мегаполисов в новой цифровой реальности
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018
РедакторыS. Shaposhnikov, L. Sharakhina
Место публикацииSt. Petersburg
ИздательInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Страницы19-21
Число страниц3
ISBN (электронное издание)978-1-5386-5532-0
DOI
СостояниеОпубликовано - 4 мая 2018
Событие 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop (2018 ComSDS) - Saint Petersburg Electrotechnical University “LETI”, St. Petersburg, Российская Федерация
Продолжительность: 11 апр 201811 апр 2018

Серия публикаций

НазваниеProceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop

конференция

конференция 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop (2018 ComSDS)
СтранаРоссийская Федерация
ГородSt. Petersburg
Период11/04/1811/04/18

Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)
  • Информационные системы и управление
  • Образование
  • Связь
  • Социопсихология
  • Маркетинг
  • Компьютерные сети и коммуникации
  • Социология и политические науки
  • Стратегия и управление

Ключевые слова

  • communicative strategies; digital stakeholders; city branding; megacities; digital city marketing I

Fingerprint Подробные сведения о темах исследования «Коммуникативные стратегии мегаполисов в новой цифровой реальности». Вместе они формируют уникальный семантический отпечаток (fingerprint).

  • Виды деятельности

    • 1 Участие в конференции, заседании рабочей группы, ...

    2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop (2018 ComSDS)

    Юлия Владимировна Таранова (Участник), Дмитрий Петрович Гавра (Участник) & Елена Владимировна Быкова (Участник)

    11 апр 2018

    Деятельность: Участие в типах событий или организация типов событийУчастие в конференции, заседании рабочей группы, ...

    Цитировать

    Gavra, D. P., Bykova, E. V., Savitskaya, A. S., & Taranova, Y. V. (2018). Communication Strategies of Megacities in the New Digital Reality. В S. Shaposhnikov, & L. Sharakhina (Ред.), Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018 (стр. 19-21). [6] (Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop). Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.. https://doi.org/10.1109/COMSDS.2018.8354956, https://doi.org/https://ieeexplore.ieee.org/document/8354956