Personal Meaning Mapping in Context of Digital Humanities Pedagogics

Переведенное название: Индивидуальное семантическое картирование в контексте цифровой гуманитарной педагогики

Результат исследований: Материалы конференцийиноерецензирование

6 Загрузки (Pure)

Аннотация

The study aimed at assessing visitors’ learning and perception using the Personal Meaning Maps methodology. The study was conducted within the course "Museum Information Systems", implemented under the Program "Applied Informatics in Arts and Humanities..." of Saint Petersburg State University according to the University requirements. Thirty-five thirdyear bachelors (19–22 years-old) took part in the experiment.
Quantitative and qualitative analysis of the collected data showed interesting results. Indeed, we can state that PMMs allow studying new knowledge of specialists in the field of Digital Humanities. Also, we observed that PMMs, used as a pedagogical and research tool, activates both common theoretical knowledge of learners and the students’ personal experience.
Переведенное названиеИндивидуальное семантическое картирование в контексте цифровой гуманитарной педагогики
Язык оригиналаанглийский
Страницы158-164
Число страниц7
СостояниеОпубликовано - 2021
СобытиеElectronic Imaging & the Visual Arts: EVA 2021
Florence : 14 June 2021 / edited by Vito Cappellini.
– Firenze : LEONARDO LIBRI srl
- Италия, Флоренция, Италия
Продолжительность: 14 июл 2021 → …
http://digital.casalini.it/9788859621591

конференция

конференцияElectronic Imaging & the Visual Arts: EVA 2021
Florence : 14 June 2021 / edited by Vito Cappellini.
– Firenze : LEONARDO LIBRI srl
Сокращенный заголовокEVA Florence 2021
Страна/TерриторияИталия
ГородФлоренция
Период14/07/21 → …
Адрес в сети Интернет

Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)

Ключевые слова

  • семантические карты
  • цифровые гуманитарные науки
  • цифровая педагогика

Цитировать