Цифровая педагогика и проблема фейков в образовании

Translated title of the contribution: Digital pedagogy and the problem of fake news in education

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

Abstract

Distance learning during a pandemic, perceived in the educational environment as a shock, is an objective regularity of the era of the information revolution. Digital pedagogy has many advantages, but also a huge number of challenges, one of which is inaccurate media information – the so-called fake news. The article comprehends the possibilities of university science to withstand the avalanche of false news in the information environment.
Translated title of the contributionDigital pedagogy and the problem of fake news in education
Original languageRussian
Title of host publicationЦифровая педагогика и проблема фейков в образовании
Subtitle of host publication«Социология и общество: традиции и инновации в социальном развитии регионов». Сб.докл. VI Всерос.социол.конгресса (Тюмень, 14–16 окт. 2020 г.) /
Place of PublicationТюмень
Pages3134-3138
StatePublished - 2020
EventVI Всероссийский социологический конгресс «Социология и общество: традиции и инновации в социальном развитии регионов» 10-12 ноября 2021 г. г. Тюмень, ТГУ. : Секция "Социология цифрового общества" - Тюменский государственный университет (ТГУ), г.Тюмень, Russian Federation
Duration: 10 Nov 202112 Nov 2021
https://www.ssa-rss.ru/index.php?page_id=477

Conference

ConferenceVI Всероссийский социологический конгресс «Социология и общество: традиции и инновации в социальном развитии регионов» 10-12 ноября 2021 г. г. Тюмень, ТГУ.
Abbreviated titleВСК-VI
Country/TerritoryRussian Federation
Cityг.Тюмень
Period10/11/2112/11/21
Internet address

Keywords

  • digital pedagogy
  • media framing
  • fake news

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Digital pedagogy and the problem of fake news in education'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this