DESIGNING AN ONLINE COURSE FOR THE 21st CENTURY LEARNERS OF ENGLISH

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

Abstract

This paper covers the initial stage of research in the project “Developing an online course in the context of modern approaches to language learning,” focused on the methodology of designing an online language course for so-called ‘digital natives’ who live in a society rich in digital technologies This fact is anticipated and dramatized through the material of the British television series “Black Mirror” by Charlie Brooker, which was chosen as providing relevant language input in the applicable ethical context for the experimental online course
Translated title of the contributionРазработка онлайна курса для изучающих английский язык в 21 веке
Original languageEnglish
Title of host publication Традиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура: II Конференция молодых исследователей в области лингвистики, и лингводидактики
Place of PublicationСанкт-Пеетербург
PublisherИздательство Санкт-Петербургского университета
Pages199- 206
StatePublished - Dec 2019
EventТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура: II Конференция молодых исследователей в области лингвистики, и лингводидактики - Санкт-Петербургский государственный университет, филологический факультет, г. Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 14 Feb 201915 Feb 2019
Conference number: 2
https://events.spbu.ru/events/intercultural-communication

Conference

ConferenceТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура
Abbreviated titleТрадиционное и новое в лингвистике
CountryRussian Federation
Cityг. Санкт-Петербург
Period14/02/1915/02/19
Internet address

Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)
  • Social Sciences(all)

Cite this