Педагогические мифы: влияют ли они на нашу профессиональную деятельность

Research outputpeer-review

Abstract

The author of the article considers a number of pedagogical myths and concludes that they affect the professional activities of the Russian as a foreign language teachers. Pedagogical mythology, which is one of the new areas of pedagogy, can be taken into account developing pedagogical foundations of teaching
Russian as a foreign language theory.
Original languageRussian
Title of host publicationАктуальные проблемы преподавания филологических дисциплин
Subtitle of host publicationМатериалы докладов и сообщений XXV международной научно-методической конференции.
EditorsТ. А. Налимова, Н. Ю. Романова, М. А. Шахматова, И.А. Калинина
Place of PublicationСанкт-Петербург
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университетат технологии и дизайна
Pages414-418
Number of pages5
ISBN (Print)978-5-7937-1816-5
Publication statusPublished - 2020
EventXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин" - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна", Санкт-Петербург
Duration: 8 Feb 20208 Feb 2020
Conference number: XXV

Conference

ConferenceXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин"
CountryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period8/02/208/02/20

    Fingerprint

Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

Cite this

Московкин, Л. В. (2020). Педагогические мифы: влияют ли они на нашу профессиональную деятельность. In Т. А. Налимова, Н. Ю. Романова, М. А. Шахматова, & И. А. Калинина (Eds.), Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин: Материалы докладов и сообщений XXV международной научно-методической конференции. (pp. 414-418). Санкт-Петербург: Издательство Санкт-Петербургского государственного университетат технологии и дизайна.