Особенности национально-ориентированной модели обучения японских студентов русскому языку

Е.И. Добренко, Е.В. Соколова

Research outputpeer-review

Abstract

The article considers the main features of the nationally oriented model of teaching Japanese students the Russian language, caused by significant differences in the phonetic, grammatical structure and lexical system of these languages. The author points to the high efficiency of the national-oriented approach to teaching RCTS and emphasizes the need to create national-oriented manuals for Japanese students.
Translated title of the contributionFEATURES OF THE NATIONALLY ORIENTED MODEL OF TEACHING RUSSIAN TO JAPANESE STUDENTS
Original languageRussian
Title of host publicationМетодика преподавания иностранных языков и РКИ: традиции и инновации
Subtitle of host publicationсборник материалов III Международной научно-методической онлайн-конференции (14 мая 2018 г.)
Place of PublicationКурск
Publisher Курский государственный медицинский университет
Pages54-61
ISBN (Electronic)9785748722858
Publication statusPublished - 2018
EventМетодика преподавания иностранных языков и РКИ: традиции и
инновации: III Международная научно-методическая онлайн-конференция
- Курск
Duration: 14 May 201814 May 2018

Conference

ConferenceМетодика преподавания иностранных языков и РКИ: традиции и
инновации
CountryRussian Federation
CityКурск
Period14/05/1814/05/18

Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

Fingerprint Dive into the research topics of 'Особенности национально-ориентированной модели обучения японских студентов русскому языку'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this