Обращение к ошибке как показателю нарушения при формировании навыка в практике преподавания РКИ

Research outputpeer-review

Abstract

The article is devoted to the problem of studying the student’s mistakes in
Russian language. Classification of mistakes is given, the analysis of errors as
violations in the process of skills forming is presented - in order to develop
effective methods of preventing errors and methods of their correction based
on stages of skill forming.
Translated title of the contributionAccessing error as an indicator of violations during the formation of skill in the practice of teaching Russian as foreign language
Original languageRussian
Title of host publicationВоспитание языкового вкуса студентов в процессе преподавания русской словесности
Subtitle of host publicationМатериалы докладов и сообщений XXIV международной научно-методической конференции
EditorsН.Т. Свидинская, Т.А. Налимова, Н.Ю. Романова, М.А. Шахматова
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университетат технологии и дизайна
Pages307-312
Number of pages6
ISBN (Electronic) 978-5-7937-1640-6
ISBN (Print)978-5-7937-1640-6
Publication statusPublished - 2019
EventХХIV Международная научно-методическая конференция : «Воспитание языкового вкуса студентов в процессе преподавания русской словесности» - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна, Санкт-Петербург
Duration: 8 Feb 20198 Feb 2019
Conference number: ХХIV

Conference

ConferenceХХIV Международная научно-методическая конференция
CountryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period8/02/198/02/19

Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

Fingerprint Dive into the research topics of 'Обращение к ошибке как показателю нарушения при формировании навыка в практике преподавания РКИ'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this