К вопросу об обучении специальной лексике в медицинском ВУЗе

Translated title of the contribution: ON USE OF SPECIAL VOCABULARY IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT A MEDICAL UNIVERSITY

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution

Abstract

The article deals with the problem of use of special vocabulary in teachinga foreign language at a medical university. Oral speech of physicians in formal andinformal conditions is analyzed. Necessity of combining the language of specialisation and the language of science is stressed.
Translated title of the contribution ON USE OF SPECIAL VOCABULARY IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT A MEDICAL UNIVERSITY
Original languageRussian
Title of host publicationПрофессионально-ориентированное обучение языкам: реальность и перспективы
Subtitle of host publicationМатериалы Ежегодной всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Санкт-Петербург, 18 – 19 февраля 2020г.)
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петебургского государственного экономического университета
Pages35-38
ISBN (Print)978-5-7310-4955-9
StateAccepted/In press - 2020
EventЕжегодная всероссийская научно-практическая конференция с международным участием "Профессионально-ориентированное обучение языкам: реальность и перспективы" - СПб
Duration: 18 Feb 202019 Feb 2020

Conference

ConferenceЕжегодная всероссийская научно-практическая конференция с международным участием "Профессионально-ориентированное обучение языкам: реальность и перспективы"
CityСПб
Period18/02/2019/02/20

Keywords

  • special vocabulary
  • teaching English
  • medicine
  • oral speech
  • term

Fingerprint

Dive into the research topics of 'ON USE OF SPECIAL VOCABULARY IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT A MEDICAL UNIVERSITY'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this