If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

Filter
статья в сборнике материалов конференции
2018

Strategies of Practical Use of Cases When Forming Terminological Competence of Future Teachers

Бордовская, Н. В., Кошкина, Е. А. & Бочкина, Н. А., 2018, EDULEARN18 Proceedings. p. 4925-4934

Research outputpeer-review

2017

Consistency between pedagogical assessment and self-assessment of educational results in the context of professional and personal development of students

Бордовская, Н. В., Кошкина, Е. А., Тихомирова, М. А. & Бочкина, Н. А., 2017, EDULEARN17 Proceedings : 9th International Conference on Education and New Learning Technologies Barcelona, Spain. 3-5 July, 2017. International Association of Technology, Education and Development, p. 7372-7380 (EDULEARN Proceedings).

Research outputpeer-review

Роль оценки студентом своего результата усвоения дидактической терминологии в повышении уровня терминологической компетентности в области дидактики

Бордовская, Н. В., Тихомирова, М. А., Кошкина, Е. А. & Бочкина, Н. А., 2017, Роль оценки студентом своего результата усвоения дидактической терминологии в повышении уровня терминологической компетентности в области дидактики. Айсинг, p. 186-187

Research outputpeer-review

2016

Didactic terminology operated by russian future and practicing teachers: comparative analysis

Bordovskaia, N., Koshkina, E. & Bochkina, N., 2016, Procedia - Social and Behavioral Sciences. p. 42-48

Research output

Use of Didactic Terminology by Teachers at Various Stages of Professional Communication

Bordovskaia, N. V., Bochkina, N. A. & Koshkina, E. A., 2016, International Conference “Education Environment for the Information Age” (EEIA-2016). SHS Web of Conferences..

Research output

Изучение адаптации китайских студентов-первокурсников к обучению в российском вузе и их исследовательского потенциала

Бордовская, Н. В. & Цин, Ф., 2016, Ананьевские чтения – 2016. Психология: вчера, сегодня, завтра. Материалы международной научной конференции, 25–29 октября 2016 г., в 2-х томах // отв. ред. А.В. Шаболтас, Н.В. Гришина, С.В. Медников, Д.Н. Волков — СПб.: Айсинг, 2016.

Research output

Оперирование дидактической терминологией педагогом на разных стадиях профессиональной коммуникации

Бордовская, Н. В., Бочкина, Н. А. & Кошкина, Е. А., 2016, Образовательное пространство в информационную эпоху (EEIA-2016): научные труды Межд. науч.- практич. конф., 6 – 7 июня 2016 г. М.: ФГБНУ «Институт стратегии развития образования РАО». p. 290-300

Research output

Терминологическая компетентность: лингвистический и педагогический аспекты изучения (ГРАНТ РГНФ 16-06- 00486)

Бордовская, Н. В., Жебровская, О. О. & Кошкина, Е. А., 2016, Современные научные достижения и инновационные технологии в гуманитарной и технической сферах: материалы внутривузовской научно-практической конференции для преподавателей и аспирантов. p. 27-32

Research output

Успешность освоения теоретических знаний студентами-филологами с различным статусом профессиональной идентичности и уровнем психологического благополучия

Тихомирова, М. А., Бордовская, Н. В. & Дорожко, А. К., 2016, Ананьевские чтения – 2016. Психология: вчера, сегодня, завтра. Материалы международной научной конференции, 25–29 октября 2016 г., в 2-х томах // отв. ред. А.В. Шаболтас, Н.В. Гришина, С.В. Медников, Д.Н. Волков — СПб.: Айсинг, 2016.

Research output

2015

Role of Students and Supervisors' Interaction in Research Projects: Expectations and Evaluations

Moskvicheva, N., Bordovskaia, N. & Darinskaya, L., 2015, Role of Students and Supervisors' Interaction in Research Projects: Expectations and Evaluations. 8 p.

Research output

2013

Cognitive Features of Students with Different Level of Research Potential and Success in Learning

Бордовская, Н. В., 2013, International Psychological Applications Conference and Trends, Madrid. p. 129-134

Research output

PERSONAL FEATURES AND RESEARCH POTENTIAL OF STUDENTS

Бордовская, Н. В. & Костромина, С. Н., 2013, 4th International Conference on Education & Educational Psychology. p. 148

Research output