Research Output 2000 2019

2019

The patterns of oculomotor activity of students with dyslexia while reading text with various visual formatting

Скуратова, К. А., 2019, Mind technologies: Eurasian scientific alliance. International scientific-practical congress. "Science”, European Association of pedagogues, psychologists and medics, p. 62-67

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearch

Open Access
File

Паттерны глазодвигательной активности учащихся с дислексией при чтении текстов различного визуального формата

Скуратова, К. А. & Штарева, А. С., 2019, ДЕТСКИЙ ПСИХОАНАЛИЗ: прошлое, настоящее, будущее. Решетников, М. М. (ed.). СПб.: Восточно-Европейский Институт Психоанализа, p. 293-304

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearch

Open Access
File

Преемственность в изучении дислексии у детей

Защиринская, О. В. & Скуратова, К. А., 2019, Исторический опыт и современность в специальном образовании: традиции семьи и школы. Издательство РГПУ им. А.И. Герцена, p. 307-313

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthologyResearch

2018

Influence of alternative communication on the text understanding by children with dyslexia

Скуратова, К. А., 2018, The Fourth Saint Petersburg Winter Workshop on Experimental Studies of Speech and Language (Night Whites 2018). p. 96-97

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearch

Open Access

Influence of alternative communication on the understanding of text by children with dyslexia

Скуратова, К. А., Шелепин, Е. Ю. & Защиринская, О. В., 2018, p. 36.

Research output: Contribution to conferenceAbstractResearch

Паттерны глазодвигательной активности учащихся с дислексией при чтении текстов различного визуального формата

Translated title of the contribution: PATTERNS OF OCULOMOTOR ACTIVITY IN STUDENTS WITH DYSLEXIA WHEN READING TEXTS OF VARIOUS VISUAL FORMATSСкуратова, К. А. & Штарева, А. С., 2018, In : УЧЕНЫЕ ЗАПИСКИ САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО ИНСТИТУТА ПСИХОЛОГИИ И СОЦИАЛЬНОЙ РАБОТЫ. 30, 2, p. 119-125

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

Open Access
File

Понимание текстов с различными визуальными форматами учащимися вторых классов

Защиринская, О. В., Скуратова, К. А. & Шелепин, Е. Ю., 2018, ПСИХОЛОГИЯ XXI ВЕКА: Психология как наука, искусство и призвание. p. 243-248

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearch

Open Access
File
2017

Взаимосвязь родительских компетенций, эмоционального состояния и уровня родительского стресса молодых матерей детей в возрасте 4-9 лет.

Аникина, В. О. & Пшонова, К. А., 2017, «Ананьевские чтения — 2017. Преемственность в психологической науке: В. М. Бехтерев, Б. Г. Ананьев, Б. Ф. Ломов», 24-26 октября, 2017г.,. А. В. Ш. & Л. А. Г. (eds.). Санкт-Петербург, p. 67-68 2 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

2007

Комментарий к гл. 1, ст. 128, 129, 133 – 135, гл. 7, § 2 гл. 9, гл. 13 – 16, 21, ст. 321 – 326, § 6 гл. 23 Гражданского кодекса Российской Федерации

Трунин, А. А., 2007, Комментарий к Гражданскому кодексу Российской Федерации, части первой (постатейный). Анцева В.Г., Богатырев С.В., Болтанова Е.С., Трунин А.А., Киселева О.В. и др. Москва, 2007. 736 с.. Москва: РИОР

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterResearchpeer-review

2000

Семья как фундаментальная основа личности

Трунин, А. А., 2000, Человек. Природа. Общество. Актуальные проблемы. Материалы 11-й международной конференции молодых ученых. Санкт-Петербург: Издательство Санкт-Петербургского университета, p. 251-256

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review