Кафедра стратегического и международного менеджмента

Research Output 1993 2019

Filter
статья в сборнике материалов конференции
2017

Global Value Chain Participation in Service Industries – A Preliminary Study of Russian Multinationals

Нефедов, К. С., Perenyi, A. & Панибратов, А. Ю., 2017, Conference Proceedings. GSOM Emerging Markets Conference 2017.

Research outputpeer-review

How effective is the growth in volumes of international trade for service industries? An emerging country perspective

Нефедов, К. С., Perenyi, A. & Панибратов, А. Ю., 2017, Proceedings of the 43rd Annual Conference of the European International Business Academy 2017.

Research outputpeer-review

The Role of Technology Upgrading in International Cooperation: Empirical Analysis of Russian Companies

Ивакина, А. А., Нефедов, К. С., Зенкевич, Н. А. & Панибратов, А. Ю., 2017, Conference Proceedings. GSOM Emerging Markets Conference 2017.

Research outputpeer-review

2016

Antagonistic Resources in Social Entrepreneurship: Exploit or Avoid?

Aray, Y., Petrova-Savchenko, A., Rucheva, A. & Bandaluk, O., 2016, GSOM Emerging Markets Conference 2016. p. 16-20

Research output

Developing Social Entrepreneurship Models in Russian Legal and Socio-economic Context

Blagov, Y. & Aray, Y., 2016, GSOM Emerging Markets Conference 2016. p. 49-51

Research output

Strategic Orientations and Firm Performance: a Comparative Study in Developed and Emerging Countries

Beliaeva, T. & Shirokova, G., 2016, XVI Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества. В четырех книгах. Книга 3. Отв. ред. Е. Ясин. М.: НИУ ВШЭ. p. 485-495

Research output

Understanding Emerging Multinationals Through Global Value Chain Analysis

Нефедов, К. С. & Панибратов, А. Ю., 2016, Материалы международной конференции "Эволюция международной торговой системы: 2016".

Research outputpeer-review

2015

Complementarity effects of strategic orientations on firm performance: The moderating role of environmental hostility

Beliaeva, T., Shirokova, G. & Stettler, TR., 2015, GSOM Emerging Markets Conference-2015: Business and Government Perspectives. p. 812-821

Research output

Firm performance
Hostility
Strategic orientation
Complementarity
Entrepreneurial orientation

Кто хочет стать предпринимателем? Исследование роли вуза и предпринимательских намерений студентов технических специальностей.

Цуканова, Т. В., 2015, Пятые Чарновские Чтения.Сборник трудов V Международной научной конференции по организации производства. 4-5 декабря 2015 г.. НП "Объединение контроллеров", p. 347-358

Research output

2014

Social Entrepreneurship: basic business models

Aray, Y., 2014, GSOM Emerging Markets Conference: Business and Government Perspectives. p. 312-313

Research output

2013

Феномен социального предпринимательства: определение и закономерности развития

Арай, Ю. Н., 2013, Сборник Четырнадцатого Всероссийского Симпозиума "Стратегическое планирование и развитие предприятий", Российская Академия Наук. Санкт-Петербургский научный центр РАН

Research output

2011

Корпоративная социальная деятельность российских компаний: некоторые выводы из аналитических докладов

Благов, Ю. Е., 2011, Интеграция России в мировую экономику: новые парадигмы экономической культуры: материалды международной научно-практической конференции: в 4 частях. Издательство Уральского Федерального Университета, p. 560, 369-370

Research output

2010

Корпоративная социальная ответственность и стратегия предприятия

Благов, Ю. Е., 2010, Стратегическое планирование и развитие предприятий. Пленарные доклады Десятого всероссийского симпозиума. Москва, 14-15 апреля 2009 г.. ЦЭМИ РАН, p. 803, 123-155

Research output

2008

Influence of founder on development of organization: A comparison between founder and non-founder managed Russian firms

Shirokova, G. & Knatko, D., 2008, PROCEEDINGS OF ACADEMY OF INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP. p. 252-253

Research output

The influence of institutional environment on CEO succession: Evidence from Russian companies

Shirokova, G., Knatko, D. & Vega, G., 2008, Proceedings of Academy of Innovation and Entrepreneurship 2008. Intellectual Property Publishing House, p. 292-296

Research output

CEO succession
Institutional environment
Managers
Entrepreneurs
Organizational development