Кафедра стратегического и международного менеджмента

Research Output 1993 2020

Filter
статья в сборнике материалов конференции
2017

Global Value Chain Participation in Service Industries – A Preliminary Study of Russian Multinationals

Нефедов, К. С., Perenyi, A. & Панибратов, А. Ю., 2017, Conference Proceedings. GSOM Emerging Markets Conference 2017.

Research output

How effective is the growth in volumes of international trade for service industries? An emerging country perspective

Нефедов, К. С., Perenyi, A. & Панибратов, А. Ю., 2017, Proceedings of the 43rd Annual Conference of the European International Business Academy 2017.

Research output

The Role of Technology Upgrading in International Cooperation: Empirical Analysis of Russian Companies

Ивакина, А. А., Нефедов, К. С., Зенкевич, Н. А. & Панибратов, А. Ю., 2017, Conference Proceedings. GSOM Emerging Markets Conference 2017.

Research output

2016

Antagonistic Resources in Social Entrepreneurship: Exploit or Avoid?

Aray, Y., Petrova-Savchenko, A., Rucheva, A. & Bandaluk, O., 2016, GSOM Emerging Markets Conference 2016. p. 16-20

Research output

Developing Social Entrepreneurship Models in Russian Legal and Socio-economic Context

Blagov, Y. & Aray, Y., 2016, GSOM Emerging Markets Conference 2016. p. 49-51

Research output

Strategic Orientations and Firm Performance: a Comparative Study in Developed and Emerging Countries

Beliaeva, T. & Shirokova, G., 2016, XVI Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества. В четырех книгах. Книга 3. Отв. ред. Е. Ясин. М.: НИУ ВШЭ. p. 485-495

Research output

Understanding Emerging Multinationals Through Global Value Chain Analysis

Нефедов, К. С. & Панибратов, А. Ю., 2016, Материалы международной конференции "Эволюция международной торговой системы: 2016".

Research output

2015

Complementarity effects of strategic orientations on firm performance: The moderating role of environmental hostility

Beliaeva, T., Shirokova, G. & Stettler, TR., 2015, GSOM Emerging Markets Conference-2015: Business and Government Perspectives. p. 812-821

Research output

Firm performance
Hostility
Strategic orientation
Complementarity
Entrepreneurial orientation

Кто хочет стать предпринимателем? Исследование роли вуза и предпринимательских намерений студентов технических специальностей.

Цуканова, Т. В., 2015, Пятые Чарновские Чтения.Сборник трудов V Международной научной конференции по организации производства. 4-5 декабря 2015 г.. НП "Объединение контроллеров", p. 347-358

Research output

2014

Social Entrepreneurship: basic business models

Aray, Y., 2014, GSOM Emerging Markets Conference: Business and Government Perspectives. p. 312-313

Research output

2013

Феномен социального предпринимательства: определение и закономерности развития

Арай, Ю. Н., 2013, Сборник Четырнадцатого Всероссийского Симпозиума "Стратегическое планирование и развитие предприятий", Российская Академия Наук. Санкт-Петербургский научный центр РАН

Research output

2011

Корпоративная социальная деятельность российских компаний: некоторые выводы из аналитических докладов

Благов, Ю. Е., 2011, Интеграция России в мировую экономику: новые парадигмы экономической культуры: материалды международной научно-практической конференции: в 4 частях. Издательство Уральского Федерального Университета, p. 560, 369-370

Research output

2010

Корпоративная социальная ответственность и стратегия предприятия

Благов, Ю. Е., 2010, Стратегическое планирование и развитие предприятий. Пленарные доклады Десятого всероссийского симпозиума. Москва, 14-15 апреля 2009 г.. ЦЭМИ РАН, p. 803, 123-155

Research output

2008

Influence of founder on development of organization: A comparison between founder and non-founder managed Russian firms

Shirokova, G. & Knatko, D., 2008, PROCEEDINGS OF ACADEMY OF INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP. p. 252-253

Research output

The influence of institutional environment on CEO succession: Evidence from Russian companies

Shirokova, G., Knatko, D. & Vega, G., 2008, Proceedings of Academy of Innovation and Entrepreneurship 2008. Intellectual Property Publishing House, p. 292-296

Research output

CEO succession
Institutional environment
Managers
Entrepreneurs
Organizational development