Research Output 2002 2020

2019

Communication Strategy of Political Leader’s Image Mythologization in Digital Space during the course of Election Campaign: Comparative Aspect

Balakhonskaya, L. V., Zhuravleva, N. N. & Beresneva, I. V., 7 May 2019, Proceedings of the 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2019. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., p. 22-29 8 p. 8709654

Research output

election campaign
myth
candidacy
Communication
leader

Digital Subjects as New Power Actors: A Critical View on Political, Media-, and Digital Spaces Intersection

Gavra, D., Dekalov, V. & Naumenko, K., 2 Oct 2019, Intelligent Distributed Computing XIII: Conference proceedings IDC 2019. Kotenko, I., Desnitsky, V., Badica, C., El Baz, D. & Ivanovic, M. (eds.). Cham, p. 233-243 (Studies in Computational Intelligence; vol. 868).

Research output

Open Access
Internet
Personnel

Globality of Anti-globalization as a Paradox and Initial Point of Resetting the Philosophy of Planetary Development

Гавра, Д. П., Bezgodov, A. & Великосельский, М. Ю., 29 Mar 2019, p. 62-62. 1 p.

Research output

1 Downloads (Pure)
Open Access
File

Networked Society and its New Power Actors: Critical Analysis of Hardware, Software, and Communicative Level of Digital Space

Gavra, D. P. & Dekalov, V. V., 7 May 2019, Proceedings of the 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2019. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., p. 70-75 6 p. 8709647. (Proceedings of the 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2019).

Research output

hardware
Software
Productivity
Economics
Internet

New power relations in the digital attention economy as a challenge to place and city branding

Gavra, D. P., Nov 2019, Connect-Universum – 2018: сборник материалов IV Международной трансдисциплинарной научно-практической WEB-конференции. Томск: Национальный исследовательский Томский государственный университет, p. 79-84

Research output

Potential of Creative Areas in Digitalized Modern Cities

Taranova, Y. V., Gavra, D. P., Savitskaya, A. S. & Shishkin, D. P., 7 May 2019, Proceedings of the 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2019. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., p. 85-87 3 p. 8709637. (Proceedings of the IEEE).

Research output

Marketing
communication
Communication
agglomeration area
urban area

Деловые СМИ и корпоративные издания в условиях конвергенции

Быкова, Е. В., 2019, Деловые СМИ и корпоративные издания в условиях конвергенции.

Research output

Open Access

Предложение о сотрудничестве как текст бизнес-коммуникации

Балахонская, Л. В., 2019, Медиа в современном мире. 58-е Петербургские чтения: сб. матер. Междунар. науч. форума. В 2-х томах. Васильева, В. В. (ed.). СПб.: Издательство Санкт-Петербургского университета, Vol. 1. p. 137-138

Research output

Business Letter
Letters
Sponsorship
Business Communication

Применение игровых практик в бизнес-коммуникации: вопросы типологии

Таранова, Ю. В., 2019, Медиа в современном мире. 58-е Петербургские чтения: сб. матер. Междунар. науч. форума. В 2-х томах. Васильева, В. В. (ed.). СПб.: Издательство Санкт-Петербургского университета, Vol. 1. p. 179-181

Research output

Business communication
Education
Online games
Virtual worlds
Placement

Рекламное сообщение в журналистской упаковке

Быкова, Е. В., 6 Feb 2019, Журналистика в 2018 году : Творчество, профессия, индустрия: материалы международной научно-практической конференции Москва, 6-8 февраля 2019 года. Вартанова, Е. Л. & Засурский, Я. Н. (eds.). М.: Издательство Московского университета, p. 355-367

Research output

1 Citation (Scopus)
28 Downloads (Pure)

Communication Strategies of Megacities in the New Digital Reality

Gavra, D. P., Bykova, E. V., Savitskaya, A. S. & Taranova, Y. V., 4 May 2018, Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018. Shaposhnikov, S. & Sharakhina, L. (eds.). St. Petersburg: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., p. 19-21 3 p. 6. (Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop).

Research output

Open Access
File
megacity
stakeholder
network society
communication
Communication
1 Citation (Scopus)

Communicative capital and communicative exploitation in digital society

Gavra, D. P. & Dekalov, V. V., 4 May 2018, Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018. Shaposhnikov, S. & Sharakhina, L. (eds.). Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., Vol. 2018-January. p. 22-26 5 p.

Research output

Internet
exploitation
Capitalism
Economics
Computer networks
1 Citation (Scopus)

Political mythologization in a digital environment as a communicative strategy of candidate image formation during election period

Balakhonskaya, L. V., Zhuravleva, N. N., Gladchenko, I. A. & Beresneva, I. V., 4 May 2018, Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., Vol. 2018-January. p. 7-11 5 p.

Research output

Russia
myth
Image processing
candidacy
election

POST-TRUTH ДО И ПОСЛЕ (НА ПРИМЕРЕ МЕДИАТЕКСТОВ О ТРАМПЕ)

Быкова, Е. В. & Гавра, Д. П., 14 Apr 2018, POST-TRUTH ДО И ПОСЛЕ (НА ПРИМЕРЕ МЕДИАТЕКСТОВ О ТРАМПЕ) . Институт "Высшая школа журналистики и массовых коммуникаций" ed. СПб, Vol. 1. p. 302-304 3 p.

Research output

Strategic Communications of the Belt and Road Global Project Countries: Eternal Truths and New Realities: World Communication Forun 2018. Cross-Cultural Communication of the Belt and Road Initiative and Journalism Communication and Education . Shanghai University. 2018

Гавра, Д. П., 19 Oct 2018, Strategic Communications of the Belt and Road Global Project Countries: Eternal Truths and New Realities: World Communication Forun 2018. Cross-Cultural Communication of the Belt and Road Initiative and Journalism Communication and Education . Shanghai University. 2018. Шанхай, КНР., p. 57-59 3 p.

Research outputpeer-review

2 Citations (Scopus)

Verbal aggression as a communication strategy in digital society

Bykov, I. A., Balakhonskaya, L. V., Gladchenko, I. A. & Balakhonsky, V. V., 4 May 2018, Proceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018. Shaposhnikov, S. & Sharakhina, L. (eds.). Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., Vol. 2018-January. p. 12-14 3 p. 85050823715

Research output

Digital storage
Aggression
aggression
Websites
Communication

Городское мероприятие в фокусе СМИ (на примере Ганзейских дней в Великом Новгороде)

Быкова, Е. В., 27 Nov 2018, Новгородика – 2018. Повседневная жизнь новгородцев: история и современность : Материалы VI Международной научной конференции 26—27 сентября 2018 . Великий Новгород, Vol. 2. p. 260-267 7 p.

Research output

Деловая игра в профессиональной подготовке бакалавров направления «Реклама и связи с общественностью»

Балахонская, Л. В., 2018, Лучший преподаватель 2018: сборник статей Международного научного конкурса / Под ред. Г.Ю.Гуляева..

Research output

Интернет-тексты в связях с общественностью: динамика жанров

Балахонская, Л. В. & Быков, И. А., 2018, Медиалингвистика. Вып.6. Материалы II Международной практической конференции «Язык в координатах массмедиа» /Отв. ред А.А.Малышев. p. 125-127

Research output

Копирайтинг

Балахонская, Л. В., 2018, Медиалингвистика в терминах и понятиях: Словарь-справочник. Дускаева, Л. Р. (ed.). p. 269-271 3 p.

Research outputpeer-review

Корпоративный нейминг

Балахонская, Л. В., 2018, Медиалингвистика в терминах и понятиях: Словарь-справочник. Дускаева, Л. Р. (ed.). p. 331-334 4 p.

Research output

МЕДИАЛИНГВИСТИКА В ТЕРМИНАХ И ПОНЯТИЯХ: словарь-справочник под ред. Л.Р.Дускаевой

Балахонская, Л. В., Беловодская, А. А., Болотнов, А. В., Болотнова, Н. С., Быкова, Е. В., Вещикова, И. А. & Гавра, Д. П., 2018, 442 p.

Research output

Медиалингвистика в терминах и понятиях

Быкова, Е. В., 27 Oct 2018, Базисный субъект PR, Коммуникативный статус субъекта PR, Речевое поведение субъекта PR, Спичрайтинг, Сторителлинг, Стратегические коммуникации, Технологичекий субъект PR. Дускаева, Л. (ed.). Флинта, 10 p.

Research output

НЕЙМИНГ В БИЗНЕСЕ: НЕУДАЧНЫЕ КОММЕРЧЕСКИЕ ИМЕНА

Балахонская, Л. В., 2018, БРЕНДИНГ КАК КОММУНИКАТИВНАЯ ТЕХНОЛОГИЯ XXI ВЕКА: Материалы IV Всероссийской научно-практической конференции. Под ред. А.Д.Кривоносова. p. 125-129 5 p.

Research output