Кафедра междисциплинарных исследований в области языков и литературы

Research Output 1995 2020

2020

Language and Communication Training for Business Education: new perspectives.

Рубцова, С. Ю. & Беляева, Е. Г., Jan 2020, English for Specific Purposes. Instrution and Research: Current Practices, Challenges and Innovations. Nalan, K., Elvan Eda, I-T. & Huang, J. (eds.). Palgrave Macmillan Ltd.

Research outputpeer-review

«Некультурность» и материальные ценности (рассказы Михаила Зощенко).

Лысаков, П. В., 2019, REVITALIZACE HODNOT: UMĚNÍ A LITERATURA IV. Dohnal, J. (ed.). Brno: Tribun EU, p. 263-272 10 p.

Research output

A COMPARATIVE STUDY OF RUSSIAN VS ENGLISH IN TEACHING LANGUAGE AND THINKING COURSES

Тимофеев, В. Г., Тимофеева, А. Б. & Шрамко, Л. И., 2019, Advances in Social Science, Education and Humanities Research Proceedings of the International Conference on European Multilingualism: Shaping Sustainable Educational and Social Environment (EMSSESE 2019). Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov. Atlantis Press

Research output

protest movement
regime
self-realization
propaganda
pluralism

Implications of Teaching Speaking Skills in the University English Course

Репина, Т. Ю., 18 Apr 2019, Языки и культуры в эпоху глобализации: особенности функционирования, перспективы развития и взаимодействия: Научный альманах. Максимова, О. Б. & Лукьянова, Г. О. (eds.). Москва: Российский университет дружбы народов ed. p. 393-403

Research output

In the Maze of Ethical Relativism: Huxley at the Cradle of Bioethics

Golovacheva, I., Oct 2019, Aldous Huxley and Self-Realization: His Concept of Human Potentialities, His Techniques for Actualizing Them, and His Views of Their Social Consequences. Sawyer, D., Piras, J. & Rasch, U. (eds.). Zurich: LIT Verlag, Vol. 12. p. 73-94 (Human Potentialities).

Research outputpeer-review

Lingua-cultural analysis of the concepts "отдых" and "досуг" in the Russian language

Kozhevnikova, L. & Repina, T., Jun 2019, LABOUR AND LEISURE = ТРУД И ДОСУГ: сборник тезисов VIII Международной конференции. Расков, Д. Е. & Кадочников, Д. В. (eds.). СПб.: «Астерион», p. 135-136

Research output

MOTIVATIONAL VALUE OF FREEWRITING IN ESL TEACHING IN RUSSIAN HIGHER EDUCATION (WITHIN THE CONTEXT OF THE LIBERAL ARTS EDUCATIONAL ENVIRONMENT)

Фрис, М. Д. & Шрамко, Л. И., 2019, Шатиловские чтения. Концептуальная образовательная парадигма в контексте глобализации: инноватика в иноязычном образовании . p. 360-365

Research output

Multilingualism and Multiculturalism in Russian Higher Education from Language Teaching Perspective: Proceedings of the International Conference on European Multilingualism: Shaping Sustainable Educational and Social Environment (EMSSESE 2019) / ed. by Caitriona Kirby and Larisa Shchipitsina. [Electronic Resource]. Parts of series ASSEHR, vol. 360. Paris, Amsterdam: Atlantis Press, 2019.

Репина, Т. Ю. & Кожевникова, Л. П., Nov 2019, Multilingualism and multiculturalism in Russian higher education from language teaching perspective: Многоязычие и мультикультурализм в российском высшем образовании с точки зрения преподавания иностранного языка. Kirby, Ireland, C. & Shchipitsina, Russia, L. (eds.). Atlantis Press, Vol. 360. (Advances in Social Science, Education and Humanities Research; vol. 360).

Research output

Open Access

Raising Multicultural and Multilingual Awareness in Language Teaching Practices in Higher Education.

Репина, Т. Ю., 2019, Европейское полиязыковое пространство: образование, социум, право: Материалы международной конференции (23-24 апреля 2019 г.) . Архангельск: Северный (Арктический) федеральный университет им. М.В.Ломоносова, p. 165-171

Research output

Teaching with Technology: How Visuals Can Produce Active Learners

Repina, T., Oct 2019, Annual GSOM Emerging Markets - 2019 : Book of Abstracts . SPb., p. 65

Research output

Teaching
art
learning
language of instruction
business education

The Tenishevsky School through the eyes of its student V.M. Zhirmunsky: Based on material from diaries 1905 – 1906

Astvatsaturova, V. V., 2019, Актуальные вопросы общественных наук: Сборник публикаций научного журнала "Chronos" по материалам XXXIV международной научно-практической конференции. М., p. 18-23

Research output

Авторефлексивные стратегии репрезентации травмы в художественном нарративе (на материале современной французской литературы)

Муравьева, Л. Е., 2019, Поэтика и прагматика нарративных практик : коллективная монография . Екатеринбург: ИНТМЕДИА, p. 104-125

Research output

Аллегория, аллегореза и античное ораторское искусство.

Межерицкая, С. И., 2019, Аллегория в истории зарубежной литературы от поздней античности до романтизма.. М., ИМЛИ РАН, p. 4-28

Research output

"В поиске визуальной метафоры ". Достоевский на языке балета и кино

Боборыкина, Т. А., 2019, В поиске визуальной метафоры : Достоевский на языке балета и кино. Волк, П. Л. (ed.). Вестник томского государственного университета ed. Томск, Vol. № 34. p. 5 – 19 14 p. 1

Research output

Достоевский, деньги и кино в «Карманнике» Робера Брессона

Лысаков, П. В., 2019, Кино и капитал: Альманах Центра исследований экономической культуры. Погребняк, А. & Савченкова, Н. (eds.). Москва, С-Петербург: Институт Гайдара, p. 155-168 14 p.

Research output

Ascetic
Cinematographer
Cinema
Crime and Punishment
Storylines

ИНТЕГРАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ И ПИСЬМУ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНТЕРАКТИВНЫХ ПРИЁМОВ НА ЗАНЯТИИ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ

Шрамко, Л. И. & Тимофеев, В. Г., 2019, ИНТЕГРАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ И ПИСЬМУ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНТЕРАКТИВНЫХ ПРИЁМОВ НА ЗАНЯТИИ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ. p. 357-359

Research output

Информационно-коммуникационные технологии в образовательном пространстве университета на примере преподавания иностранного языка: Information and communication technologies in the higher education system implemented in teaching a foreign language

Репина, Т. Ю., Apr 2019, Новые образовательные стратегии в современном информационном пространстве. 1-15 апреля 2019. Санкт-Петербург: РГПУ им.А.И.Герцена, p. 73-78

Research output

К ВОПРОСУ ОБ ИСПОЛЬЗОВАНИИ ХУДОЖЕСТВЕННЫХ ТЕКСТОВ НА ЗАНЯТИИ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ

Шрамко, Л. И., 2019, К ВОПРОСУ ОБ ИСПОЛЬЗОВАНИИ ХУДОЖЕСТВЕННЫХ ТЕКСТОВ НА ЗАНЯТИИ ПО ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ. p. 205-209

Research output

Как сделан язык Ленина: материал истории и прием идеологии

Калинин, И. А., 2019, Энергия кризиса. Сборник в честь Игоря Павловича Смирнова. Калинин, И. & Ичин, К. (eds.). Москва: Новое литературное обозрение

Research output

cultural revolution
discourse
proletariat
assimilation
subjectivity

Статья "Балет, как форма романа-биографии": Балет Б.Эйфмана "Чайковский. Pro et Contra"

Боборыкина, Т. А., 2019, Балет как форма романа-биографии: Балет Б. Эйфмана "Чайковский Pro et Contra". Стадников, Г. В. (ed.). Литература и театр. Вопросы историко-типологического изучения ed. СПб: Издательство РГПУ им. А.И. Герцена, Vol. Выпуск 23 . p. 36 – 44 8 p. 9

Research output

Французская нарратология: к проблеме переводимости

Муравьева, Л. Е., 2019, Des Réalités Intraduisibles? La Traduction Au Prisme Des Sciences Sociales De L’antiquité À Nos Jours. Moscou: Агентство NVM, p. 41-51

Research output

2018
37 Downloads (Pure)

«В своих молитвах, нимфа…»: Офелия в потоке кинематографа

Боборыкина, Т. А., 23 Sep 2018, Сборник аннотаций докладов Международной научной конференции «XXVII Шекспировские чтения 2018» (27th Shakespeare Readings 2018. Бартошевич, А. В. (ed.). Изд-во Моск. гуманит. унта ed. Москва: Российский фонд фундаментальных исследований, p. 55- 57 3 p. 4

Research outputpeer-review

File

«Царские» кинжалы Джахангира.

Малоземова, Е. И. & Курочкин, А. Ю., 2018, Историческое оружие в музейных и частных собраниях. . Москва: БуксМАрт, Vol. 1. p. 67-88

Research output

Divided attention in simultaneous interpreting

Черниговская, Т. В., Конина, А. А., Алексеева, С. В. & Шрамко, Л. И., 2018, Восьмая международная конференция по когнитивной науке: Тезисы докладов. Светлогорск, 18–21 октября 2018 г.. p. 560-561

Research output

Integrating language teaching and subject-specific professional lexis in mastering business communication

Репина, Т. Ю., Oct 2018, GSOM Emerging Markets- 2018: Conference Proceedings. : V International Research Conference, 04-06 October 2018, St. Petersburg State University Graduate School of Management. St.Petersburg, p. 341-343

Research output

Open Access

Language Education for Business: From Language Learning Towards Language Management

Беляева, Е. Г. & Рубцова, С. Ю., 2018, Language Education for Business: From Language Learning Towards Language Management. СПбГУ ВШМ, p. 109-110 2 p.

Research output

Language
Communication
Education
Multinational corporations
Business education

Mark Twain: The Secret Source of Humor

Боборыкина, Т. А., Jun 2018, VIII International Conference on American Studies : Language, Literature, Culture, Art, Philosophy, Translation, Georgian-American Relations, Politics, History, Economics, Education & Society. Tskhvediani(Georgia), P. I. & Prof. Tyrus Miller (USA), Prof. Gonsalves De Abru Maria Zina (Portugal), Prof. Hans-Peter Rotenberg (Germany), Prof. Christian Von Reichter (USA), E. B. (eds.). VIII International Conference on American Studies ed. Кутаиси, Грузия: AKAKI TSERETELI STATE UNIVERSITY, p. 44 - 52 8 p. 3

Research output

Humorist
Teaching
American Writer
Mark Twain
Sorrow

Russia in Search of Common Grounds with the East and the West: Россия в поисках общности взглядов с Востоком и Западом

Репина, Т. Ю., 2018, Китай. Россия. США. Особенности рефлексии культурного опыта в XXI веке: Сборник статей по материалам международной научной конференции. Санкт-Петербургский государственный университет, Музей современного искусства им. Дягилева.. Юрьева, Т. С. (ed.). Санкт-Петербург: Троицкий мост, p. 64-76

Research output

Semantic approach to teaching Russian prepositional constructions of space and location to English-speakers

Репина, Т. Ю. & Кожевникова, Л. П., 29 Dec 2018, Актуальные вопросы современной филологии и журналистики: Научный журнал. Воронеж: Воронежский государственный технический университет, Vol. 4(31). p. 41-47

Research output

Open Access

The Body of Plot: OPOYAZ Theory of Narrative

Калинин, И. А., 2018, The Cambridge Companion to Narrative Theory. GARRETT, MATTHEW. (ed.). Cambridge : Cambridge University Press, p. 46-61 16 p.

Research output